Dit is waarom klanten vragen om een digitale Visual Recording.



Toen ik jaren geleden begon met het maken van Visual Recordings gingen mensen nog elke dag naar hun werk toe en waren conference calls iets waar je een aparte ruimte voor moest boeken. De wereld was fysieker. De laatste twee jaar zijn we gedwongen om meer digitaal te werken en deze verandering biedt ook kansen. Het wegvallen van reistijd en het snelle schakelen van de ene meeting naar de andere heeft ervoor gezorgd dat veranderingen nog sneller kunnen gaan. Waarom deze versnelling niet een extra zetje geven?


Dus heb ik een knoop doorgehakt: voortaan maak ik visual recordings digitaal. Waarom? Omdat het meer waarde toevoegt voor de klant, het is duurzamer en het bevordert innovatief werken.



Waarde voor de klant

Dit is natuurlijk waarom ik mijn werk doe, waarde toevoegen door complexe zaken eenvoudig en toegankelijk te maken. Door deze visualisaties digitaal te maken zijn ze makkelijker te verspreiden in een situatie waarin (een deel van de) collega’s vanuit huis werken.

Het digitale bestand voeg je toe als bijlage aan je mail of vergaderverzoek, je plaatst hem op intranet of in een (interne) nieuwsbrief. Daarnaast blijft het mogelijk om de visualisatie op groot formaat te printen om alsnog op kantoor op te hangen.


Door het opknippen van het digitale bestand kun je delen ervan hergebruiken in vervolgcommunicatie. Dit vergroot de herkenbaarheid van de boodschap. En je hoeft geen schaar in je originele tekening te zetten.


Wanneer je toch aan het knippen bent in je digitale bestand kun je gelijk een beeldbank aanleggen voor vervolgcommunicatie. De losse plaatjes van de beeldbank zijn makkelijk in te zetten in een (Powerpoint) presentatie maar ook te gebruiken op een digitaal whiteboard zoals Mural of Miro.


Een bedankkaart na een bijeenkomst aan alle deelnemers, onderzetters of koffiebekers met je kernwaarden of waterflessen met een projectplan erop. Alle digitale tekeningen zet je makkelijk om in drukwerk bestanden. Hartstikke handig voor het kerstpakket!


Heb je een beeldbank? Dan is een animatie niet ver meer. Een groot deel van het werk van een animatie zit hem in het maken van de tekeningen. Omdat alle tekeningen al digitaal zijn hoeven ze niet opnieuw getekend te worden voor een animatie. Een script erbij en je boodschap is nu ook als video te bekijken.


Een van de grootste voordelen is wel dat digitale recordings in hybride meetings voor iedereen tegelijk zichtbaar zijn. We hebben de techniek in huis om zowel live op locatie als in een digitale vergadering tegelijk de recording in beeld te brengen. Zo weet je zeker dat al je publiek betrokken is bij de presentatie, waar ze zich ook bevinden.


Duurzaam:

Om maar gelijk een open deur in te trappen. Voor een digitale visual recording maak je geen gebruik van papier en inkt. Hoewel ik altijd duurzaam papier en inkt op waterbasis heb gebruikt is het niet gebruiken van deze grondstoffen nog beter voor het milieu.


Daarnaast hoeft de Visual Recorder niet naar de locatie te rijden. Gewoon inbellen in de vergadering vanuit huis. Dit scheelt reisbewegingen en dus CO2 uitstoot.


Een andere vorm van duurzaamheid is hergebruik. Heb je een serie van meetings? Dan kan de opzet van de plaat gewoon hergebruikt kan worden. Goed voor de herkenbaarheid en het scheelt een opzet tekenen.


Innovatief:

Een digitale plaat kan meebewegen met een concept idee tot uitvoering. Doordat je eenvoudig aanpassingen aan de plaat kunt doen bij nieuwe inzichten gaat de plaat veel langer mee. Waarmee je niet alleen een moment opname kunt laten zien maar juist het hele innovatie traject inclusief de learnings. En die kopieer je dan weer makkelijk mee naar de kickoff plaat van het volgende project.


Door Integratie van digitale middelen zoals QR code’s voeg je gamificatie toe. Hoe tof is het als je delen van je plaat kunt scannen? Je kunt er van alles achter zetten, animaties, verdiepende websites, een persoonlijke boodschap of een opname van de digitale presentatie. Zo haal je nog meer uit je plaat.


Wanneer je nog een stapje verder gaat kun je een visual recording omzetten naar een interactieve muur. Wanneer je weer fysiek bij elkaar bent tijdens een beurs, kickoff of presentatie kun je van je tekening een interactieve muur maken. Met licht, geluid en letterlijke touchpoints komt je verhaal tot leven.


Benieuwd welke oplossingen en mogelijkheden er zijn voor jouw organisatie of hoe je de digitale mogelijkheden het beste kunt combineren? Neem gerust contact op!